Behandel screenshots als een tour

Behandel screenshots als een tour

Het vinden van een nieuwe woning gaat tegenwoordig anders dan tien jaar geleden. Vroeger moest je een makelaar vinden, vrij nemen van werk en dan verschillende woningen bezichtigen. Tegenwoordig kun je een website (bijvoorbeeld Funda.nl) bezoeken zonder van de bank af te komen en zo woningen bekijken die voldoen aan jouw wensen.

De beste advertenties laten duidelijk zien hoe de woning eruitziet en aanvoelt. Met een paar foto’s kun je makkelijk zien hoe de indeling van een woning is, zonder dat je dit zelf moet uitvogelen. Goede foto’s leiden je door de woning heen. Je komt binnen in de hal, stapt vervolgens de woonkamer in en je staat binnen een paar stappen in de keuken. Als je vervolgens de trap op loopt in de hal kom je uit bij de slaapkamer en de badkamer.
Door het bekijken van deze foto’s kun je goed inbeelden hoe de woning er uit ziet. Met behulp van deze foto’s kun je bedenken hoe jouw eigen meubels in de woning passen.
Het mooie van goede foto’s is dat je de woning zelf niet hoeft te bezoeken. Je kunt immers een goed idee krijgen hoe de woning voelt en of het voldoet aan jouw eisen op basis van foto’s.

Screenshots begeleiden potentiële gebruikers

Volgens Apple zijn zoekopdrachten verantwoordelijk voor 65% van de App Store downloads. De meeste mensen zullen jouw app vinden, omdat ze gezocht hebben naar een app die voldoet aan hun vereisten. Mensen zullen allemaal overtuigd moeten worden om jouw app te downloaden. Dat gebeurt natuurlijk alleen als de pagina in de App Store overtuigend is.

Goede screenshots helpen om de potentiële gebruiker te overtuigen. Nadat mensen de screenshots van de App Store hebben bekeken moeten ze een goed idee hebben wat jouw app doet, hoe het werkt en aanvoelt. Simpel gezegd, screenshots helpen gebruikers in te beelden hoe zij zichzelf de app zien gebruiken. Het is belangrijk om te bedenken wat voor gevoel je wilt overbrengen met de app screenshots. Het is belangrijk om te laten zien wat de gemiddelde gebruiker kan bereiken met jouw app. De screenshots moeten helpen om aan te tonen hoe deze doelen kunnen worden bereikt.

Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan aangezien je maar vijf screenshots kan plaatste bij jouw App Store pagina. Als je een app hebt met veel functionaliteiten wordt dit dus nog lastiger. Probeer ervoor te zorgen dat de screenshots de gebruiker moeten helpen om zichzelf in te kunnen beelden hoe ze zelf gebruik kunnen maken van de app. Als je dit toepast zal je het beter doen dan de concurrentie!

Video ter ondersteuning

Het is belangrijk om te vermelden dat het ook mogelijk is om een video toe te voegen bij de screenshots. Hier ligt echt een grote kans, want veel apps gebruiken deze extra marketing mogelijkheid niet. Een video kan natuurlijk veel meer laten zien dan een screenshot. Je kunt met een video ook een deel van de werking van de app laten zien. Zo is het erg krachtig om de belangrijkste functionaliteit goed uit te lichten.

Apple en Google zeggen het niet hardop, maar het wordt verondersteld dat een video de ranking binnen de App Store beïnvloedt. Zo komt een app met een video vaak hoger in de zoekresultaten. Zeker bij spellen is de gameplay natuurlijk een van de belangrijkste zaken. Door een video te laten zien met de gameplay kun je dus echt het verschil maken.


Nog steeds niet helemaal duidelijk?

Ik help je graag met al je vragen. Je mag me altijd even bellen of mailen.


by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *